IMM

Icon Music Mag

Topic: Postgirobygget

Post Reply
Forum Home > Norske artister og band > Postgirobygget

Dr. Gonzo
Member

Vet at man egentlig skal holde seg seriøs de første dagene etter at et forum har blitt startet. Jeg kommer allikevel med denne påstanden:

Postgirobygget er et meningsløst drittband av dimensjoner med musikk som er så dårlig at de aldri hadde blitt store i utlandet om de så hadde sunget på engelsk og med tekster helt uten substans.

Kjør debatt

08:23 AM on 11/13/2009 Flag Quote & Reply

KennethSF
Moderator

Nå skal det sies at jeg tar meg selv i å kunne hele teksten til låta "Lei av å bli lurt" hele tiden. Vet ikke helt hvorfor, men lurer på om det har noe med massiv eksponering av låten på radio i en tid da jeg syns det å ta opp musikk fra radio over på kassett var kult. Utover det har jeg ikke så mye å si om Postgirobygget, har ikke et hat- eller elsk-forhold til dem, bare helt nøytralt.

--

www.iconmusicmag.com

03:03 AM on 11/14/2009 Flag Quote & Reply

Magnus H. Blystad
Moderator

Det som er litt spes er at dem ikke lenger spiller særlig på det musikalske live. Og forsåvidt ikke noe særlig i låtmaterialet av det jeg har hørt av studioinnspillinger. De spiller på assosiasjonene de har klart å opparbeide seg i de aller fleste (dvs de aller fleste slike de omtales i "Den Brysomme Mannen"), som omhandler feelgood stemning, sommer, sol og idyll. Som naturlig nok fenger i et land hvor snø, minusgrader og mørke er dominerende omtrent halve året og mer.
Det er min teori i allefall.
Vil tro de fleste jeg kjenner som hører på dem vil kunne si seg mer eller mindre enig.

Dersom man ikke har slike assosiasjoner til bandet, og man ei heller har mye til overs for humorn de i blant prøver seg på, eller de mer "filosofiske låtene" (som ja...ikke egentlig tar opp de dypeste og mest obskure aspekter ved eksistensen), så er det jo ikke veldig mye å spare på i det bandet. Musikken, uten tekst, er temmelig kjip....

Så jeg er vel egentlig helt enig, men vil bare ha fram at det er lenge sidan PBG handla om det musikalske. Dom trøkke tur seg ei ny låt hver sommer, som låter utrolig likt "sett inn random PGB sang her" hver gang. Og kaller da det for "nytt" materiale.

--

I drink your milkshake! I DRINK IT UP!

04:48 AM on 11/15/2009 Flag Quote & Reply

You must login to post.

Nye bilder

Samarbeidspartnere: